Blogglisten

lørdag 29. mai 2010

OSLO SIN FALLITTERKLÆRING

Hvor hen du vandrer i Oslo, så er du skiltet som advarer deg mot stor aktivitet av lommetyver! Det blir jeg litt provosert av, for jeg mener at: Hvis det er så jæ.... stor aktivitet av lommetyver, så bør det være særdeles enkelt å arrestere dem, og bli kvitt dem!



Synes det er svær dårlig velkommen-skilt for turister at det første de ser er disse advarslene.

Jeg er ingen jurist, men jeg googler jo... Tyveri fra folkpå offentlig sted er Grovt tyveri og det høres da ut som noe en kan gi lengre straffer for? 10 års fengsel, skyhøye bøter og bortvisning!



Jeg mener ikke 1 års fengsel i Storberget Quality hotell, men i ordentlige celler, hvor detfaktisk gjør "vondt" å sitte - ja akkurat slik cell om Elvis hadde i Jailhouse Rock, og med litt etikk fra før Brubaker reformerte sitt eget fengsel.

Ja rett og slett ett opphold som gjorde at da man kom ut, så fortalte man sine barn at "stay away from jail son - it's hell inside".



Kanskje man da fikk snudd trenden: "At det var de kriminelle som ble advart:

Pass deg for kriminell virksomhet, for her er det stor aktivitet av politi og ærlige mennesker, og strenge straffer for overtredelse!"



Ja tenk om det ble snudd tilbake så det var de kriminelle som måtte gjemme seg i mørketog liste seg frem på tå - og ikke vi ærlige som må skynde oss hjem og skjemmesfordi vi ikke er tøffe nok til å forsvare oss. GO GET THEM SIER NÅ JEG!



Pardoksalt er dette som er hverdagen: http://www.dagbladet.no/2010/05/29/nyheter/innenriks/politi/anstein_gjengedal/11906716/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar